Matematika

Történelem a matematika órákon

A matematika óra keretein belül a 9. B osztály egyik tanulócsoportja éppen a Geogebra számítógépes szerkesztő program használatát tanulja. Szerettük volna kipróbálni, hogy ezt az eszközt hogyan tudják a projekt keretein belül, nem matematikai jellegű probléma megoldásánál használni.

Az osztály másik csoportja egyenletek segítségével megoldható szöveges feladatokkal foglalkozik a tanórákon. Náluk azt vizsgáltuk, mennyire motiválja őket az, hogy a feladatokat egy társasjáték keretében kapják, és a feladatok szövege egy egységes kerettörténetbe van foglalva. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy más tanóránkon megszokott fogalmak, összefüggések matematika órán való megjelenését mennyire természetesen fogadják, segítséget jelent-e ez számukra az ismeretek befogadásában.

Borítókép forrása:  http://sitiocero.net/2013/algo-que-aprender-del-trivium-y-el-quadrivium/